Nieuws uit de reisbranche
20 jaar LTA: Specialist in reisbescherming viert officiële oprichtingsdag
06.10.2025Jubileum-roadshow start in Erlangen, Freiburg en Augsburg – meer data gepland in 2026
Precies 20 jaar geleden, op 6 oktober 2005, werd de Lifecard-Travel-Assistance Gesellschaft für Reiseschutz mbH (LTA) ingeschreven in het handelsregister. Wat destijds begon als een kleine gespecialiseerde verzekeraar in Mannheim, onder de vleugels van het familiebedrijf Ulrich, is vandaag uitgegroeid tot een van de toonaangevende aanbieders van reisverzekeringen in het Duitstalige gebied – met vestigingen in Oostenrijk en Nederland, meer dan 1.800 verkoop¬partners en een omzetgroei die ruim boven het branchegemiddelde ligt.In de afgelopen twee decennia is LTA geëvolueerd van een nicheaanbieder tot een moderne, digitaal georiënteerde specialist.“Ons succes is het resultaat van consequente specialisatie, betrouwbaarheid en maximale persoonlijke betrokkenheid,” zegt directeur dr. Michael Dorka.Specialist in plaats van generalistWat LTA onderscheidt van de klassieke reisverzekeringsconcerns, is de gerichte focus op reisbescherming. Het bedrijf is geen allroundverzekeraar, maar een specialist met maatwerkoplossingen rondom reizen – van het All-in-One totaalpakket tot jaarpolissen, tijdelijke reisverzekeringen en speciale modules voor golfreizigers en huisdieren. In plaats van anonieme callcenters werkt LTA met vaste contactpersonen, korte communicatielijnen en directe bereikbaarheid. “Digitale processen worden bewust gecombineerd met persoonlijke service. Dat wordt zowel door klanten als partners gewaardeerd,” aldus Dorka.Groei met visieNa een uitzonderlijk sterk boekjaar in 2024, waarin de omzet dankzij nieuwe tariefmodellen meer dan verdubbelde, zette de positieve ontwikkeling zich in 2025 voort – zij het op iets gematigder niveau. Volgens eigen schattingen bekleedt LTA inmiddels de vijfde plaats in de markt voor reisverzekeringen, achter HanseMerkur, Ergo, Allianz en URV. Een extra groeistimulans verwacht het bedrijf door de deelneming van de HBC Group, die sinds april 2025 51% van de aandelen bezit. Deze samenwerking creëert synergieën op het gebied van IT, verkoop en marketing.Start van de jubileum-roadshowTer gelegenheid van het 20-jarig bestaan is LTA gestart met een jubileum-roadshow met stops in Augsburg, Erlangen en Freiburg. Twaalf extra data volgen in het voorjaar van 2026. Het doel van deze evenementen is het versterken van bestaande relaties en het aantrekken van nieuwe reisbureaupartners.“ Juist in tijden van digitale verkoopplatformen blijft persoonlijk contact van groot belang,” benadrukt Dorka.“Onze partners waarderen de nabijheid, het directe contact en de hoge servicekwaliteit waar LTA al twintig jaar voor staat.”Meer informatie over LTA vindt u op: https://www.lta-reisdekking.nl






