Nieuws uit de reisbranche

Duitse Fairnessprijs 2025: LTA op het podium

07.11.2025
Consumentenbeoordeling bevestigt transparantie, betrouwbaarheid en eerlijke prijs-kwaliteitverhouding van LTA

Lifecard-Travel-Assistance Gesellschaft für Reiseschutz mbH (LTA) behoort vanaf nu officieel tot de eerlijkste reisverzekeraars van Duitsland. Het bedrijf uit Mannheim eindigde op het podium van de Duitse Fairnessprijs 2025 in de categorie reisverzekeringen. De basis hiervoor is een groot, representatief klantonderzoek van het Duitse Instituut voor Servicekwaliteit (DISQ) in samenwerking met ntv, waaraan meer dan 66.500 consumenten hebben deelgenomen. Beoordeeld werden onder andere de prijs-kwaliteitverhouding, betrouwbaarheid en transparantie – waarden die LTA sinds de oprichting van het bedrijf consequent nastreeft.

De feestelijke prijsuitreiking vond eind oktober plaats in het Bertelsmann-vertegenwoordigingskantoor in Berlijn. De Duitse Fairness-prijs wordt uitgereikt in totaal 70 categorieën – van energieleveranciers en verzekeraars tot dienstverleners op het gebied van mobiliteit en handel.

Alle bekroonde bedrijven zetten de norm op het gebied van eerlijkheid binnen hun branche. Dit jaar waren vooral de betrouwbaarheid van de aanbieders en de eerlijke prijs-kwaliteitverhouding doorslaggevend voor de hoge klanttevredenheid", aldus Bianca Möller, directeur van het Duitse instituut voor servicekwaliteit.

Dr. Michael Dorka, directeur van LTA, geeft zijn mening over de onderscheiding: “We zijn bijzonder blij met deze onderscheiding, omdat deze rechtstreeks van onze klanten komt. Eerlijkheid betekent voor ons: duidelijke tariefstructuren zonder verborgen kosten, transparante communicatie en betrouwbare prestatieregulering.”

De methodologie van het onderzoek: in de representatieve online-enquête werd de klanttevredenheid geanalyseerd op het gebied van prijs-kwaliteitverhouding, betrouwbaarheid en transparantie. Daarnaast werden ook de prijsstelling, het nakomen van beloofde prestaties, coulance bij klachten, begrijpelijkheid van productinformatie en transparantie van contracten beoordeeld. Ook de bereidheid om het bedrijf aan te bevelen werd meegenomen in het totaalresultaat. In totaal werden 822 bedrijven in de evaluatie meegenomen – op basis van 66.626 klantstemmen.

Voor LTA is deze onderscheiding een belangrijk signaal: de reisverzekeraar uit Mannheim beschouwt eerlijkheid als een vast onderdeel van zijn DNA – van begrijpelijke contractdocumenten en coulante schadeafhandeling tot een eerlijke prijs-kwaliteitverhouding.

Meer informatie

Informatie en resultaten over de Duitse Fairnessprijs 2025: DISQ/ntv (studiepagina). DISQ
LTA bedrijfsinformatie & reisdekking: lta-reiseschutz.de. lta-reisdekking.nl

Meer informatie over LTA vindt u op: www.lta-reiseschutz.de en https://www.lta-reisdekking.nl